Hoppa till huvudmenyn Hoppa till huvudmenyn Hoppa till innehållet Nyheter Till sök

Bredband & tv

Öppet nät till alla våra hyresgäster. Det är målet och vi närmar oss det.

Router som inte är ihopkopplad med sladdarna.

Öppet nät till alla är målet

Via kabel-tv-nät - "tre hål i väggen"

Många av våra lägenheter är anslutna till ett kabel-tv-nät* där ett basutbud av kanaler via Tele2/Comhem ingår i hyran. För att ta del av basutbudet behöver du en digitalbox eller en modern tv med inbyggd digitalbox. Vill du få tillgång till ytterligare kanaler vänder du dig till Tele2/Comhem. Där kan du också beställa bredband.

*Kabel-tv-nätet bygger på det gamla koaxiala nätet som tidigare användes för radio och tv. Via "tre hål i väggen" rustades det här nätet även med möjlighet att sända kabel-tv och leverera bredband.

Via datauttag

I centrala Nyköping har nästan alla lägenheter dessutom ett fiberanslutet datanät. Uttaget kan sedan tidigare vara märkt med "Tele2" och det sitter oftast i hallen.

Global Connect erbjuder tjänster inom tv, bredband och telefoni från en rad olika leverantörer. Du tar själv kontakt med Global Connect för att beställa det som passar dina behov. Ett par gånger per år har Global Connect kampanjerbjudanden - håll utkik efter dem!

Notera att de erbjuder alla anslutna hyresgäster en gratis uppkoppling på 0.5Mbit/s.

Support

Har du problem med din anslutning?

Är du ansluten via Global Connect?

  • Kontakta i första hand din TV- och bredbandsleverantör för att få hjälp och support gällande din tjänst.
  • Kan din bredbandsleverantör inte hjälpa dig vidare ska du kontakta Global Connect.
    0200-43 00 00 (helgfria vardagar 8-17)
  • Misstänker du att det är något fel med ditt uttag gör du en felanmälan till oss.

Är du ansluten via Gästabudsstaden?

  • Kontakta i första hand din tv- och bredbandsleverantör för att få hjälp och support gällande din tjänst.
  • Kan din bredbandsleverantör inte hjälpa dig vidare ska du kontakta Gästabudsstaden.
    0155-45 40 00 (helgfria vardagar 8-16)
  • Misstänker du att det är något fel med ditt uttag gör du en felanmälan till oss.

Är du ansluten via Telia?

  • Kontakta Telias kundtjänst på 90 200 (helgfria vardagar 8-19).
  • Misstänker du att det är något fel med ditt uttag gör du en felanmälan till oss.

Är du ansluten via Tele2/Comhem?

  • Kontakta Tele2/Comhems kundtjänst på 90 222 (helgfria vardagar 8-19)
  • Misstänker ni att det är något fel med ert uttag gör ni en felanmälan hos oss.

 

Länkar till leverantörer

Tele2/ComHem

Global Connect

Gästabudstaden

Telia

Länkar till företag som erbjuder teknisk hjälp och support

https://hemfixarna.se/

https://veteranpoolen.se/