Hoppa till huvudmenyn Hoppa till huvudmenyn Hoppa till innehållet Nyheter Till sök

Inleder samarbete med Nysam

Pressmeddelande: Nyköpingshem stöttar näringslivet för att behålla den lokala handeln och startar upp ett samarbete som även gynnar hyresgästerna.

De uppskattningsvis 12 000 nyköpingsbor som har sitt hem hos Nyköpingshem får från den 1 december möjlighet att sätta guldkant på tillvaron genom ett samarbete med Nysam. Samarbetet ska göra det ännu mer attraktivt att handla på hemmaplan.

Nysams drygt 80 medlemsföretag ingår i samarbetet som startar den 1 december, lagom till julhandeln. Lanseringen är en julkalender på webben och i sociala medier med nya erbjudanden, riktade exklusivt till hyresgästerna, varje dag fram till jul. Därefter kommer butiker och restauranger att turas om med nya erbjudanden varje månad.

Ett levande centrum och arbetstillfällen är faktorer som är viktiga för att Nyköping ska fortsätta vara en attraktiv bostadsort. Med coronapandemin som det mörka molnet i bakgrunden finns det större utmaningar än vanligt för den lokala handeln. Konkurrensen från näthandeln är hård och det pågår ett febrilt arbete att ställa om och ta fram coronaanpassade erbjudanden med alternativa sätt att sälja sina varor och tjänster – allt för sin överlevnad.

- Vi välkomnar samarbetet med Nyköpingshem och är övertygade om att det ytterliga stärker det lokala näringslivet. I dessa tider är det viktigare än någonsin att samverka och värna om Nyköping som en bra kommun att bo och leva i, säger Birgit Båvner, ordförande i Nysam.

- Vad som är bra för Nyköpingshems hyresgäster är bra för Nyköpings näringsidkare och vice versa – vårt samarbete med Nysam stärker hela Nyköping, intygar även Johan Eriksson, vd vid Nyköpingshem.

Tidigare under året har Nyköpingshem utökat sitt engagemang i Nysam för att bidra till att överbrygga den svåra perioden som näringslivet har på grund av coronapandemin. Förhoppningen är att det nya samarbetet med guldkantsrabatter ger hyresgästerna, som är en betydande del av befolkningen i Nyköping, extra motivation att handla och äta lokalt och på så sätt bidra till en levande handelskultur och de arbetstillfällen som den medför.