Skick vid inflyttning

Du har rätt att kräva att din lägenhet är hel och ren när du flyttar in. Om du inte är nöjd ska du kontakta kundcenter direkt efter att du flyttat in.

Reparationer och service

Ibland är tidplanen pressad även för oss, vilket gör att vi inte alltid hinner ordna allt tills den nya hyresgästen flyttar in. När du hämtar dina nycklar på kundcenter får du en bild av lägenhetens status och en beskrivning av det som kanske är kvar att göra i den.

Städning

Hyresgästen som flyttar ut ansvarar för att lägenheten är ordentligt städad. Om du som flyttar in är missnöjd med städningen ska du direkt kontakta kundcenter.

Har du som flyttar in kommit överens med den som flyttar ut om att göra flytten tidigare än det datum som det nya hyresavtalet börjar? Då försvinner möjligheten att anmärka på städningen.

Besiktning

Inför en flytt görs besiktningar av lägenheten. Först en besiktning strax efter att lägenheten sagts upp, och då noteras eventuella skador och underhållsbehov. När sedan lägenheten är utflyttad och tömd på alla saker sker en slutbesiktning. Du får en kopia av besiktningsprotokollet när du hämtar dina nycklar, eller kort därefter. Om du har några anmärkningar på lägenheten ska du låta oss veta det inom åtta (8) dagar efter att du fått ta del av protokollet.