Felanmälan

Vi hjälper dig om något som tillhör lägenheten går sönder. Det ingår i din hyra. Men det finns också fel eller skador som du själv ansvarar för att åtgärda. Här reder vi ut vad som gäller.

En felanmälan gör du genom att ringa 0155-755 00. När du rapporterar ett fel ska du:

  • ha ditt lägenhetsnummer till hands
  • uppge ditt telefonnummer
  • ange felet på ett sakligt och tydligt sätt

Vår hantering

När du gör en felanmälan meddelar vår mottagare en preliminär inställelsetid, alltså när du kan räkna med att få felet löst. Hur lång tid det tar innan du får hjälp med felet avgörs av hur allvarligt vi anser att felet är och hur många andra ärenden som vi har att hantera för tillfället.

De allra flesta åtgärder gör vår egen personal, men under vissa tider på året eller om det krävs någon särskild kunskap som vi inte har, anlitar vi entreprenörer.

Vi hjälps åt

Vi hjälper naturligtvis till med att återställa brister i din lägenhet, och för det behöver vi din medverkan:

  • Vi måste få tillträde till lägenheten på det sätt som vi bestämt då du anmält felet. Har vi till exempel bestämt att vi får gå in med vår servicenyckel är det ditt ansvar att se till att låset står i rätt läge (eller att en extranyckel finns i nyckeltuben, om du har det systemet). En avgift tas ut om vi inte får tillträde enligt överenskommelsen.

  • Vissa typer av fel ansvarar du för själv. När du felanmäler något är det viktigt att du är tydlig med vad det gäller eftersom vi tar ut en avgift av dig om vi åker ut på ett arbete som det på plats visar sig var ditt eget ansvar.  

 

Verktygsväska

 

EGET ANSVAR

Exempel på sådant som du själv ansvarar för:

  • Byta glödlampor, lysrör och glimtändare
  • Rensa av golvbrunn i dusch eller under badkar
  • Rensa vattenlås under tvättställ i badrum
    (I köket rensar vi åt dig)
  • Byta proppar i elskåp
Läs mer

Fel du fixar själv
Öppettider felanmälan
Akuta fel
Mina sidor